Kada jednom gradu ili mjestu prijeti opasnost od njihovog neprijatelja, sigurno da ce se njegovi stanovnici osjecati bezbjednim ako se unutar toga podrucja nalaze hrabri vojnici koji ce ih odbraniti od napada tih neprijatelja. Rekli smo da ce se stanovnici tada osjecati bezbjednijim, sigurnijim, smirenijim, pa zamislimo vjernika, njegov smiraj, uzdanje i bezbjednost kada bude svjestan da je Allah Taj Koji ce ga zaštititi od bilo kakve štete, nesrece ili zla koje mu želi nanijeti šejtan i njegova skupina. Pogledajmo šta nam porucuje naš Plemeniti Gospoar, Allah, dž.š.: "Ako se budete Allaha bojali i budete strpljivi, onda vam njihove spletke nece moci nimalo nauditi." (Prijevod znacenja Ali Imran 120.)
Kaže Ibn Redžeb (rod. 736-795. god. po H.): "Cuvaj Allaha" znaci: "Cuvaj Njegove naredbe, zabrane, prava i granice." Allahove naredbe ceš cuvati tako što ceš ih izvršavati. Njegove zabrane ceš cuvati tako što ceš ih se kloniti, a Njegova prava ceš cuvati tako što ceš ih ispunjavati i Njegove granice ceš cuvati tako što ih neceš prekoracavati - neceš prelaziti granicu naredbe niti ceš prelaziti granicu zabrana. Allah, dž.š., je takve pohvalio u Kur'anu i nazvao ih cuvarima kada kaže: "Ovo je ono što je obecano svakome pokajniku i cuvaru." Abdullah ibn Abbas je, tumaceci rijeci Allaha, dž.š., "cuvati", rekao je da je to onaj koji cuva (bdije) Allahove granice.Iz ovoga vidimo koliko je neosnovana izreka koja je prisutna u našem narodu i koja se, nažalost, pripisuje našem Gospodaru Allahu, dž.š., a ona je: "Cuvaj se ti, cuvat cu te i Ja," jer je Poslanik, s.a.v.s., u ovome hadisu jasno izjavio koga ce Allah cuvati; onoga koji bude cuvao Njegove naredbe, zabrane, prava i granice.
CUVAJ ALLAHA
1. Najbitnija stvar ili bolje receno prva stvar koju treba da nastojimo cuvati (paziti) jeste namaz. Kaže Allah, dž.š.: "Cuvajte (izvršavajte) namaze, a narocito onaj u sredini i pred Allahom ponizno stojte." (Prijevod znacenja, El-Bekare 238.)Rekao je Allahov Poslanik, s.a.v.s.: "...onaj koji ga bude cuvao (tj. namaz) on ce mu biti svjetlost, dokaz i spas na Sudnjem danu, a onaj koji ga ne bude cuvao, nece mu biti svjetlost, niti dokaz, niti spas na Sudnjem danu, i na Sudnjem danu bice sa faraonom Karunom, Hamanom i Ubejjom ibn Halefom."Ovaj hadis ucenjaci uzimaju kao dokaz da je onaj koji ostavlja namaz (ne izvršava ga) nevjernik. Kaže Ibnu-l-Kajjim: "To što ce na Sudnjem danu biti sa poglavarima nevjerstva (faraonom, Karunom, Hamanom i Ubejjom ibn Halefom), dokaz je da je nevjernik." Bitno je napomenuti da nije dovoljno samo obavljati namaz nego taj namaz mora biti obavljen na vrijeme, a ne odgadati ga i da taj namaz mora biti obavljen u džematu što je stav najveceg broja ucenjaka. Cak oni koji kažu da je namaz u džematu pritvrdeni sunnet kao dokaz uzimaju govor Abdullaha ibn Mes'uda: "Namaz u džematu je od sunneta (upute) i ne ostavlja ga niko do munafik (licemjer)." Jasno se vidi da, iako kažu da je to pritvrdeni sunnet, smatraju onoga koji ga ostavi grešnim.Šta onda da kažemo za hadis u kome se prenosi od Ebu Hurejre da je slijepac došao kod Poslanika, s.a.v.s., i tražio od njega olakšicu da klanja u svojoj kuci, jer kako je rekao nema nikoga ko bi ga odveo do mesdžida. Poslanik, s.a.v.s., mu je bio dozvolio, a kada se htio vratiti svojoj kuci pitao ga je Poslanik, s.a.v.s.: "Da li cuješ ezan?" Kaže: "Da." "U tom slucaju nema olakšice, odazovi se," rece Poslanik, s.a.v.s.
Stomak treba cuvati od jedenja i pijenja harama kako bi naše srce bilo cisto i podobno za dospijevanje Allahovog svjetla (upute) u njega, jer jedenje haram hrane jedan je od najvecih uzroka zbog kojih ljudi ne mogu shvatiti istinu i biti upuceni, kao što se prenosi od nekih ucenjaka. Svjedoci smo da veliki broj ljudi danas, nastojeci najesti i napiti stomak, ne preza ni od kakvog nacina niti sredstva da dode do onoga što ce mu u tome pomoci. Neka znaju oni koji sticu haram imetak da ce biti kažnjeni još na dunjaluku tako što ce Allah dati da propadne ili u njemu nece dati bericet, kao što se dogodilo velikom broju muslimana da su imali kuce i vile koje su u vecini slucajeva bile napravljene preko haram imetka ili se u njima cinio haram, a zatim su sa zavežljajem u ruci sve to ostavili i spali na prosjacki štap.Polni organ je isto upropastio veliki broj ljudi i ucinio ih njegovim poniznim robovima. Možda ce se neko zapitati kako to da su ljudi postali robovi polnom organu. Onome koji bi postavio takvo pitanje odgovaramo: Zar je ovaj nemoral, razvrat, golotinja na sve strane, bestidnost nastao kao produkt icega drugog do zadovoljavanja strastima kojima rukovodi polni organ. Zar to nije svojevrsno obožavanje? Jeste, dakako.Ako pogledamo zapad naci cemo da se na njemu danas vode žucne borbe oko toga da li ce se homoseksualcima i lezbejkama dozvoliti da žive kao normalne kategorije slobodnih gradana, da li ce se legalizovati opcenje žene sa životinjama i mnoge druge stvari od kojih covjeku pamet zastaje.
Jezik, isto tako, predstavlja veliku opasnost ako ga ne zaustavimo i ne sacuvamo od slobodnog djelovanja. Kolika je njegova opasnost najbolje nam govori cinjenica da se iz takvog malog organa izrada veliki broj harama kao što su: ogovaranje, prenošenje tudih rijeci, laž, kleveta, poricanje istine, napadanje Allahove vjere, Njegovog Poslanika i vjernika, psovka, proklinjanje (mislim na proklinjanje roditelja njihove djece), lažno svjedocenje, lažno zaklinjanje, pjesma u kojoj se spominje ili velica razvrat, šala kojom se nastoje nasmijati ljudi, a ono što je sadržano u njoj je neistina, izgovaranje bestidnih rijeci, pozivanje u zabludu.
Vjernik treba paziti kod zakletve sljedece stvari:
b) Da se, ako se vec zaklinjemo, zaklinjemo samo Allahom, jer se zaklinjanje necim drugim ubraja u širk (pripisivanje Allahu druga), kao što se prenosi u vjerodostojnom hadisu kojeg bilježi Muslim: "Onaj ko se zakune necim drugim mimo Allaha, ucinio je širk."
"CUVAT CE TE ALLAH"
"Sjetite se vi Mene, sjetit cu se i Ja vas." (Prijevod znacenja, El-Bekare 152.)
To cuvanje biva na dva nacina:
Kaže Allah, dž.š.: "Uz svakog od njih su meleki, ispred njega i iza njega - po Allahovom naredenju nad njim bde." (Prijevod znacenja, Er-Rad, 11.)Rekao je Mudžahid u tumacenju ovoga ajeta: "Tj. Allah, dž.š., daje ljudima cuvare od meleka koji ga cuvaju od ljudi, džina i zvijeri, pa kada mu se neko od njih približi (da bi mu naudio) kažu mu meleki: "Odmakni se," sve dok Allah ne htjedne da ga nešto zadesi. Onaj koji bude svoje tijelo u mladosti cuvao od onoga što je Allah, dž.š., zabranio, Allah, dž.š., ce njegovo tijelo sacuvati u starosti. Prenosi se da je jedan od selefa u svojim poznim godinama iznenada poskocio, zbog cega je bio ukoren. Uzvratio je rijecima: "Kao što smo mi sacuvali svoje organe u mladosti od harama, Allah, dž.š., ih je sacuvao u starosti."S druge strane onaj koji ne bude cuvao svoju vjeru u mladosti i zaboravio na Allaha, i Allah ce njega zaboraviti u njegovoj starosti. Prenosi se da je jedan od ucenjaka vidio starca kako prosi na što je rekao: "Ovaj starac je zaboravio na Allaha u mladosti, pa je Allah zaboravio na njega u starosti."
Mnogi su zalutali samo zbog toga što su smatrali da sve što dolazi u Kur'anu ili u vjerodostojnom hadisu mora proci kroz njihovu slabašnu pamet, pa ako se ona složi sa onim što je spomenuto u tom ajetu ili hadisu prihvatili bi, a ako njihova pamet ne bi mogla pojmiti odredenu stvar negirali bi je kako to njima odgovara. Zbog toga je vrlo bitno moliti Allaha da naša srca sacuva od sumnji i da nas uputi na shvatanje vjere onako kako su je shvatali selefi (dobri prethodnici) koji kada bi im došlo nešto od Kur'ana ili Sunneta Allahovog Poslanika, a bilo je vezano za vjerovanje (akidu), ne bi puno raspravljali i predali bi se tome pa makar i ne mogli dokuciti mudrost toga. Prenosi se da su se jednog dana kod Fahruddina Razija iskupili mnogi ljudi, pa je jedna starica upitala jednog covjeka: "Ko je ovaj covjek oko koga su se iskupili ljudi?" Rece joj covjek: "Zar ne znaš Fahruddina Razija, covjeka koji zna hiljadu dokaza o postojanju Allaha!?" Rece starica: "Da nije imao 1000 sumnji ne bi imao ni hiljadu dokaza."U drugoj predaji se prenosi da je došao covjek kod Imama Malika i rekao mu: "Kako se Allah uzdigao (iznad Arša)?" Na što mu je Imam Malik odgovorio: "Uzdignuce (Allaha, dž.š.) je poznato. Kako je ono bilo je nepoznato. Vjerovanje u njega je vadžib, a pitanje o njemu je novotarija." Zatim je rekao: "Izbjegavajte ovoga covjeka, jer je on novotar." Vidimo Imama Malika kako ne dozvoljava svome razumu da ceprka po hadisima u kojima se spominju Allahova svojstva ili postupci koja su poznata samo Allahu, dž.š., te da je covjeku obaveza da se preda Kur'anu i hadisu, pa makar ne mogao dokuciti njegovu mudrost ili znacenje. Isto tako, Allah, dž.š., cuva srca takvih ljudi od strasti ili prohtjeva kao što je sacuvao Jusufa, a.s., od zinaluka kad su bili svi izgledi i uslovi za to. Kaže Uzvišeni: "Tako smo Mi njega sacuvali od zla i razvrata, jer je on bio od Naših iskrenih robova."